Monday, November 12, 2018

Gebreide sokken

Nooit gedacht dat ik sokken zou gaan breien, maar toen ik het mooie Soxxbook zag, wilde ik eigenlijk meteen aan de slag: wat een leuke patronen staan er in dit boek.


Meteen ook diverse kleuren Langyarns Jawoll Superwash besteld, zodat ik kon combineren en een patroon uitgekozen. Ik besloot eerst patroon 16 uit het boek te gaan maken (het was wel een gevalletje 'ik heb het nog nooit gedaan, dus denk dat ik het wel kan' hahahah).


Het is in het begin even wennen om met 5 naalden te werken, maar zodra de boord gebreid is, gaat het al een heel stuk makkelijker.

En dan heb je na uren breiplezier gewoon een mooi paar sokken! Hoe leuk is dat?




Zien jullie dat de onderkant van de sok een ander patroon heeft?


 


Ik ben nu denk ik officieel sokken-breien-verslaafd hahaha... ga binnenkort een nieuw patroon uit het boek kiezen en dan weer lekker aan de slag.

Hebben jullie al eens sokken gebreid?

1 comment:

  1. Begonnen, zoals je weet maar nog niet afgewerkt... Ooit neem ik de draad weer op 😜
    Groetjes Sofie

    ReplyDelete