Wednesday, June 17, 2020

Gelukspoppetjes haken

Vandaag ontving ik van Annemarie Arts (Haakidee) en Kosmos Uitgevers haar nieuwe boek 'Gelukspoppetjes haken'.
En het was een feestje in de brievenbus, want wat een leuk pakketje had ze ervan gemaakt: confetti, ballonnen, vlaggetjes, mug-cake met een kaarsje en thee, een setje oogjes en een sleutelhanger.





In het boek vind je 21 verschillende patroontjes en deze patroontjes zijn erg leuk én snel te maken.

Annemarie gebruikt kralen als lijfje, maar natuurlijk kan je het lijfje ook gewoon haken.

Ik heb vanmiddag meteen garen opgezocht, een haaknaald gepakt en ging aan de slag. Mijn eerste gelukspoppetje is dit baby-gelukspoppetje met speentje.


Een houten kraal had ik niet liggen, dus ging ik het lijfje haken. Het enige wat ik anders deed, is dat ik het lijfje niet apart haakte, maar meteen doorhaakte nadat ik het hoofdje af had. Dus het lijfje zat er meteen aan vast.

Na nog geen 1,5 uur was mijn gelukspoppetje klaar. Is ie niet schattig?



Kortom: een superleuk boekje met leuke patroontjes om tussendoor te maken.

Je kan het boekje kopen
bij diverse winkels.

Dank je wel, Annemarie en Kosmos Uitgevers, voor het opsturen van dit boekje.

2 comments:

  1. Wauw. wat leuk dat je dit nieuwe boek mocht ontvangen. Wat een feestje in je brievenbus. Echt een hele schattig gelukspoppetje heb je gemaakt
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja dat was zeker een feestje in de bus.
      Dank je wel.
      Fijne dag!
      Groetjes,
      Ingrid

      Delete