Thursday, February 20, 2020

Gebreid vest met Lanagrossa Cool wool big melange

In januari kreeg ik van Lana Grossa de mogelijkheid om een vest te gaan breien. Ik kreeg het garen en het magazine, waarin het patroon staat, opgestuurd.

De Cool wool big melange is een 100% merino garen en voelt zacht aan.


Zoals met andere breiprojecten begon ik ook hier met een proeflapje. Dit patroon had een voor mij nieuwe steek in petto, namelijk de halve patentsteek. Wat een mooi effect geeft deze steek.


Na het achterpand te hebben gebreid, begon ik aan de voorpanden. Deze breidde ik, net als de mouwen, tegelijk zodat ik zeker wist dat ze even lang zouden worden.
Het patroon is overigens heel duidelijk, zelfs als je niet zo'n ervaren breister bent maar wel recht en averecht kan breien, kan je dit vest maken. (En waar je niet uit komt, is op internet wel uitleg over te vinden.)

En nu, na ongeveer 5 weken, is mijn vest klaar. Het is een lekker warm vest geworden, wat heel soepel valt.



Ik ben heel blij met dit vest. En ik mag nog iemand heel blij maken, want op mijn Instagram-account (@sunny_designs) mag ik een pakket garen én het magazine weggeven! Ga dus snel naar het betreffende bericht op Instagram en doe mee.

Lana Grossa, dank je wel voor deze leuke samenwerking.



2 comments:

  1. Heel mooi is je vest geworden! En wat zijn de bofkonten met de leuke samenwerkingen dis we krijgen.
    Fijne groetjes Sofie

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dank je wel, Sofie; het draagt ook heerlijk en comfortabel.
      Ja, bofkonten zijn we zeker.
      Groetjes en fijne dag,
      Ingrid

      Delete