Monday, April 6, 2020

Sunshine projecttasje

Een paar weken geleden kreeg ik van Langyarns een Wooladdicts bloggerbox opgestuurd met daarin de nieuwe trendkleuren voor het voorjaar en de zomer: mint, oranje en lila.

Mint trok meteen mijn aandacht, wat een prachtige kleur is dat.

Ik wilde er iets kleins mee breien, een projectje wat iedereen kan maken: of je nou beginnend breier bent of al gevorderd.

Dus ik ontwierp een eenvoudig patroon voor een projecttasje.




Dit projecttasje wordt helemaal in het rond gebreid, dus je hoeft naderhand niks aan elkaar vast te maken.


Hieronder vind je het patroon.

Benodigdheden
-  2 bollen Wooladdicts Sunshine (1 bol mint kleurnummer 1014.0058 en 1 bol oranje kleurnummer 1014.0059)
- Rondbreinaald 5 mm (kabel 80 cm)
- een stopnaald

Mijn projecttasje is ongeveer 25 cm hoog en 17 cm breed. Afhankelijk van hoe los of strak je breit, kan het projecttasje groter of kleiner uitvallen.
Je breit het hele tasje naadloos en in het rond.

Projecttasje
Zet met kleur mint d.m.v. ‘Judy’s magic cast on’ in totaal 70 steken op, dit zijn 35 steken per naald. (Op internet is een filmpje te vinden van ‘Judy’s magic cast on’.) Sla de werkdraad om de long tail heen om die te fixeren, brei de steken van de eerste naald, waar de long tail dus aan hangt.
Daarna brei je de steken van de tweede naald, deze brei je via de achterste lus (omdat die steken nu gedraaid zitten, brei je in de achterste lus; de steken komen zo weer goed op de naald te staan).
Hang een steekmarkeerder aan het begin van de eerste naald, dit is je beginpunt. Brei vanaf nu rond via magic loop tot je een hoogte hebt van ongeveer 21,5 cm (op internet zijn heel veel filmpjes hierover te vinden).

Handvatten
Brei 12 steken van de eerste naald, kant de volgende 11 steken af, en brei de laatste 12 steken van de eerste naald.
Brei dan 12 steken van de tweede naald, kant de volgende 11 steken af, en brei de laatste 12 steken van de tweede naald.
Brei vervolgens 12 steken van de eerste naald, zet 11 steken op de naald d.m.v. de ‘backwards loop methode’ (op internet is uitleg hiervan te vinden), brei dan de laatste 12 steken van de eerste naald.
Brei dan 12 steken van de tweede naald, zet 11 steken op de naald d.m.v. de ‘backwards loop methode’, brei dan de laatste 12 steken van de tweede naald.
Brei nog 6 toeren in het rond met magic loop en kant daarna alle steken af.
Werk de losse draadjes netjes weg met de stopnaald.

Met kleur oranje heb ik drie patroontjes in kruissteek op het projecttasje geborduurd, hiervoor heb ik de v’tjes van het breipatroon gebruikt als leidraad.
Je kan het tasje ook nog voeren met stof.

Kruissteek patroon
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x



Ik hoop dat veel mensen het breien (weer) gaan oppakken, want het is zo leuk om te doen. En ik hoop dat jullie net zoveel plezier beleven aan het maken van dit projecttasje als ik. Ga je de uitdaging aan, laat je me dan zien hoe jouw projecttasje eruit ziet? 


Dit gratis patroon is alleen bedoeld voor persoonlijk gebruik en mag niet
voor commerciĆ«le doeleinden gebruikt worden.
Zowel het patroon als de foto's mogen niet zonder mijn toestemming worden gekopieerd.

Producten gemaakt met dit patroon mogen niet verkocht worden.


No comments:

Post a Comment