Friday, July 19, 2019

Gebreide brioche sjaal met Lion brand yarns

In mei heb ik op de Breidagen in Amsterdam een workshop 'brioche breien' gevolgd bij Julie knits in Paris.
Wat een leuke breitechniek is dat, en wat een gezellige en goede lerares is Julie.

Ik ben daarna thuis verder ermee aan de slag gegaan, vond een eenvoudig sjaalpatroon van Sosuknits en heb inmiddels mijn eerste brioche sjaal af.



Bij brioche breien brei je elke toer 2 keer: eerst met je basiskleur en daarna met je contrastkleur. Het breien gaat verder op dezelfde manier als bij andere breiprojecten, je breit in een toer dus recht met de ene kleur en averecht met de andere kleur.

Ik gebruikte voor deze sjaal overigens twee soorten Merino garen van Lion Brand yarns. Twee zachte garens die gecombineerd voor een geweldig resultaat zorgen.


Mijn sjaal vorderde gestaag.


En zo breide ik nog even verder, tot mijn sjaal een heerlijke col was die je twee keer om de hals kan doen.




Brioche breien is zo leuk om te doen, ik heb de smaak echt te pakken. Dus er volgt binnenkort nog een mooi project.





2 comments:

  1. Waaw, Ingrid. Heel mooi, ik begrijp eerlijk gezegd niet veel van de techniek, maar het gebreide patroon is heel mooi!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eigenlijk is de techniek niet zoveel anders dan bij gewoon breien, je breit recht en averecht. Het enige is dat je elke toer 2 keer breit: 1 keer met de basiskleur en dan schuif je de steken weer naar rechts, naar het begin van de naald en dan brei je de steken met de contrastkleur.

      Delete