Tuesday, June 4, 2019

Free your Fade shawl

Afgelopen najaar ging ik samen met een aantal vriendinnen naar Geja van Draadkracht om een workshop wol verven te doen. 
Na een korte introductie door Geja ga je aan de slag met de verf. Je kiest je eigen kleuren en met kwasten, kwastjes of door gewoon verf op je wol te laten druppelen of deppen maak je de mooiste kleurencombinaties. 
Daarna gaat het in de magnetron en is je zelfgeverfde wol klaar. En ik kan je zeggen: dan ben je trots hoor. 

(Geja deed dat toen overigens nog op een vaste locatie in Haarlem, maar inmiddels toert ze door het hele land. Dus wil je ook eens zelf wol verven, neem dan een kijkje op haar site.)



En toen begon de zoektocht naar een brei- of haakpatroon. Ik kwam uit bij de Free your Fade shawl van Andrea Mowry (ook bekend als Drea Renee Knits).

Ik had de juiste maat breinaalden van Pony Needles liggen en daarmee ging ik aan de slag: aanvankelijk met rechte metalen naalden van Pony in een toffe kleur groen, maar later ben ik overgestapt naar de Pony Perfect rondbreinaalden. En deze breien echt fijn. De kabel zit er als gegoten aan, de overgang van naald naar kabel is niet te merken en steek na steek groeide dus mijn shawl.



Het patroon is elke keer een herhaling van een aantal toeren, het breit dus heerlijk weg, met dit als eindresultaat.




En ook dit keer heb ik weer wat nieuws geleerd, namelijk een picot bind off


Het patroon van de Free your fade shawl is te vinden op Ravelry.



No comments:

Post a Comment